- Korte inhoud
Details
Voor dit boek vertaalden de auteurs theoretische inzichten over klasmanagement in concreet oefenmateriaal. Elke oefening vertrekt vanuit authentieke situaties uit het secundair onderwijs en wil de leerkracht stimuleren om individueel of in groep over het eigen klasmanagement na te denken. De oefeningen zijn telkens voorzien van een korte theoretische duiding en sluiten af met suggesties van de auteurs.
Dat gaat van tips om ordeproblemen te voorkomen en orde te houden, reflecteren over mogelijke reacties op ontoelaatbaar gedrag, tot het behouden van de 'regie' en het (constructief) assertief reageren en het voeren van individuele gesprekken met leerlingen.
Het oefenmateriaal ontstond uit oefeningensessies in twee verschillende lerarenopleidingen. Het boek is daardoor perfect bruikbaar zowel in lerarenopleidingen als in begeleidingstrajecten van (startende) leraren.
Gilberte Verbeeck is leerkracht wiskunde in het Sint-Jozefinstituut te Essen en lerarenopleider in de Antwerp School of Education van de Universiteit Antwerpen.
An Leroy is pedagoog en werkzaam in de Karel De Grote Hogeschool in Antwerpen, voor de opleiding secundair onderwijs.
Elke Struyf is als hoogleraar verbonden aan de Antwerp School of Education en het Departement Opleidings- en Onderwijswetenschappen van de Universiteit Antwerpen.
- Details
Extra informatie
Auteur(s) An Leroy, Elke Struyf, Gilberte Verbeeck Illustrator Nee ISBN 978-94-6337-031-8 Cover type Paperback Formaat Nee Aantal pagina's 144 Publicatiedatum 11 okt. 2016













