De laatste domino Ignace Van Doorselaere
Hardcover
ISBN 978-94-6234-874-5
€ 32,00
incl. BTW

Beschikbaarheid: In productie

Geplande publicatiedatum: 22 sep. 2025

Pre-order dit product.
- +

Korte inhoud

Details

Het leven zou aangenamer en efficiënter verlopen als taken werden uitgevoerd zoals afgesproken, als iedereen voluit ging wanneer hij een klant bedient, een patiënt verzorgt, een student inspireert, een werkloze activeert, een burger bijstaat. Dit boek verklaart het fenomeen van zwakke implementatie en suggereert de oplossing.

Stel vijf domino’s na elkaar op een rij. Duw de eerste omver, en alle andere vallen, behalve de laatste, die wat te ver staat. Als de laatste domino niet valt, is de score nul. Net niet is niet. De laatste domino is wat jij en ik zien in de winkel, ervaren in een leslokaal, ondergaan op een ziekenhuisvloer, toejuichen als een vakman op tijd komt en de job afhandelt.

Hoe bouwen we een wereld waarin implementatie koning is? Hoe bouwen we een bedrijf rond de klant? Hoe leren we denken vanuit het standpunt van de andere – outside in? Waarom moet de CEO constant overleggen met de arbeider in de productiehal en de verkoper op de winkelvloer? Welke obstakels verhinderen implementatie? Hoe pakken we het aan? De wereld van de laatste domino mondt uit in customer centricity, waarbij de zoutloze notie customer satisfaction vervangen wordt door customer addiction.

Ten slotte lanceert het boek een nieuwe woordenschat: Frankenstein-klanten, klantenraad, fata morgana-management, pingpongmanagement, doosjesmensen, vergadertoeristen, slecht en goed geld, pressure cooker, think poor.

"De laatste domino is de meest impactvolle metafoor die ik ooit bedacht. Het doet me plezier dat de domino’s blijven kleven aan de binnenkant van heel wat mensen met wie ik heb samengewerkt. Het werd tijd voor een boek."

Over de auteur

Over de auteur

Ignace Van Doorselaere was bij AB InBev zes jaar verantwoordelijk voor fusies, overnames en het strategisch proces. Vervolgens leidde hij AB InBev Nederland, later West-Europa. Hij was nadien twaalf jaar CEO bij Van de Velde en zeven jaar CEO bij Neuhaus. Hij vindt bedrijven leiden een labo voor inzichten in het leven.

Details

Extra informatie

Auteur(s)Ignace Van Doorselaere
IllustratorNee
ISBN978-94-6234-874-5
Cover typeHardcover
Formaat150 x 230
Aantal pagina's200
Geplande publicatiedatum22 sep. 2025

 

Copyright © 2025 - Pelckmans Uitgevers nv - Algemene voorwaarden | Privacy | Cookies| Klokkenluidersregeling