- Korte inhoud
Details
Co-teaching is brandend actueel na de invoering van de Wet op Passend Onderwijs in Nederland en het M-decreet in Vlaanderen 'Meer handen in de klas' is een effectieve strategie om beter om te gaan met de steeds toenemende diversiteit in de klas en een meer inclusieve leeromgeving te creëren.
Centraal in dit boek staan 12 unieke portretten van krachtige co-teaching teams. Het zijn goede praktijkvoorbeelden van teams uit het basis-/lager onderwijs en het voortgezet/secundair onderwijs. Zowel ervaringen van beginnende als ervaren co-teachers worden beschreven. We leren wat voor hen goed samenwerken en goed lesgeven is.
Dit boek geeft concrete handvatten voor het nadenken over en vormgeven van de eigen co-teaching praktijk. Daarnaast biedt het een kijk in de dagelijkse praktijk van co-teachers en de literatuur. Een praktijk waarin het samen lesgeven inspireert om zowel leerlingen als leraren in hun kracht te zetten.
Dian Fluijt is docent bij het Seminarium voor Orthopedagogiek van Hogeschool Utrecht, lid van de onderzoeksgroep 'Normatieve Professionalisering' en oprichter van 'De OnderwijsMENSen'.
Elke Struyf is hoogleraar Onderwijskunde aan het Instituut voor Onderwijs- en Informatiewetenschappen van de Universiteit Antwerpen.
Cok Bakker is professor Theologie/Geesteswetenschappen en hoogleraar Didactiek van Levensbeschouwelijke Vorming bij de Universiteit Utrecht. Daarnaast is hij als lector verbonden aan de onderzoeksgroep 'Normatieve Professionalisering' van het 'Kenniscentrum Educatie van Hogeschool Utrecht.
- Details
Extra informatie
Auteur(s) Cok Bakker, Dian Fluijt, Elke Struyf Illustrator Nee ISBN 978-94-6337-033-2 Cover type Paperback met flappen Formaat Nee Aantal pagina's 232 Publicatiedatum 26 aug. 2016
"Een krachtig en inspirerend boek dat beroep doet op het (zelf-)reflecterend vermogen van leerkrachten, co-leer-krachten, schoolteams en schoolleiders."