- Korte inhoud
Details
Dit boek nodigt iedereen die actief is in medialand uit om op een positieve manier om te gaan met diversiteit en inclusie. Naïma Lafrarchi en Karen Donders kiezen hierbij voor de weg van de geleidelijkheid: ze reiken handvatten aan om samen constructief na te denken over hoe het anders kan.
Ter inspiratie presenteren ze twaalf cases waarin diversiteit en inclusie op een natuurlijke wijze geïntegreerd zijn, onder andere in de VRT1-soap Thuis, de jongeren zender Ketnet, de VTM-show The Voice van Vlaanderen, de Play4-quiz De Slimste Mens ter Wereld en de reclamecampagnes voor Dove.
De samenleving verandert letterlijk voor onze ogen: op straat, op school, op het werk én in het medialandschap. Representativiteit is daarom geen nice to have meer, maar een absolute voorwaarde om als medium relevant te blijven.
Dit boek is geen eindpunt, maar een uitnodiging om stap voor stap samen te bouwen aan een inclusieve en diverse(re) medialeefwereld.
- Over de auteurs
Over de auteurs
- Details
Extra informatie
Auteur(s) Karen Donders, Naïma Lafrarchi Illustrator Nee ISBN 978-94-6383-392-9 Cover type Paperback Formaat 150 x 230 Aantal pagina's 312 Geplande publicatiedatum 25 aug. 2025






























