Informeren. Inspireren. Bewegen. Verder denken.

Pelckmans uitgevers maakt educatieve, algemene en professioneel-wetenschappelijke uitgaven en verzorgt opleidingen. Door vernieuwing, expertise en passie voor ons vak te delen, bouwen we aan de uitgeverij van de toekomst.

Onze uitgeverijen

Pelckmans Distributie

Voor een selectie richtinggevende en kwalitatieve Nederlandse uitgeverijen verzorgt Pelckmans Distributie de marketing, verkoop en zo gewenst logistiek in Vlaanderen.

Wie zijn we?

Expertise blijven optimaliseren

Pelckmans uitgevers maakt educatieve, algemene en professioneel-wetenschappelijke uitgaven en verzorgt opleidingen. We bieden aan lezers, opleiders en studerenden informatie, vorming, ontspanning, inzicht en inspiratie.

Deze brede waaier aan activiteiten zorgt voor een interessante kruisbestuiving en stimuleert ons om onze expertise op elk terrein te optimaliseren.

Hechte vertrouwensrelatie en deskundige ondersteuning

Vanuit een sterke en doelgerichte organisatie creëert Pelckmans uitgevers een hechte vertrouwensrelatie tussen auteurs, uitgevers, redacteurs en medewerkers. We bieden auteurs deskundige ondersteuning bij het realiseren en het commercialiseren van hun projecten.

Op die manier brengen we onze expertise naar een zo breed mogelijk publiek. Zo verstevigen we onze voortrekkersrol op het gebied van educatieve, algemene en professioneel-wetenschappelijke uitgaven.

Ervaring als motor voor vernieuwing

We willen onze lezers analoog en digitaal bereiken en de mogelijkheden van elke drager maximaal inzetten.

Door vernieuwing, expertise en passie voor ons vak te delen, bouwen we aan de uitgeverij van de toekomst.

Onze historiek

Nieuws

De laatste berichten over Pelckmans uitgevers en haar uitgeverijen.

  • Pelckmans
  • Pelckmans Pro
  • Abimo
  • Polis
  • Van Halewyck
  • Pelckmans Distributie

Boektrailer: 'Sportman' van Ruben Van Gucht

Naast sportjournalist is Ruben Van Gucht een echte sporter. Zo beklimt hij bergen, test hij het werelduurrecord en waagt hij zich aan ultralopen. Sportman wordt hierdoor een wereldreis door Europa, Afrika en Zuid-Amerika, waarin de gebeurtenissen door de ogen van de sportjournalist én de sporter in de journalist worden verteld. Sportman is zo niet alleen het verhaal van de sportjournalist, maar ook van de mens Ruben Van Gucht.

Harold Polis blogt: yes, we can!

De zalen van het iconische Olympia-complex in Londen kunnen wel tegen een stootje. Er worden beurzen georganiseerd voor babyproducten, geestrijke dranken en moslimmode. Er zijn publieksfestivals voor travestieten, vegetariërs en bierdrinkers. Maar bovenal blijft Olympia de plek waar de London Book Fair zich afspeelt.

Etnomarketing: download een fragment

In 2016 had 1 op de 5 consumenten een migratieachtergrond. Deze evolutie is niet onbelangrijk en mag niet genegeerd worden. In de volksmond spreken we over superdiversiteit in onze maatschappij, maar wat wil dit juist zeggen voor bedrijven? We realiseren ons nu niet wat de nieuwe consument kan betekenen voor het voortbestaan van bedrijven en organisaties.